Beraya di Batu Niah..

Saturday, September 26, 2009


Perjalanan yang jauh bermula dengan langkah pertama.. itu agaknya gambaran yang dapat kuberikan semasa kami berkonvoi untuk pergi beraya di Kg. Padang Batu Niah. Niah.
Memang jauh perjalanannya tetapi memang seronok untuk diceritakan. Baru aku dapat rasakan nikmat beraya di kampung.. Memang meriah walaupun waktu itu dah Hari Raya Ke 7. Semacam baru hari raya pertama.

Kami Berkonvoi dalam lebih kurang 6 buah kereta... Aku, ustaz Nuar, Hassan, Ustaz Borhan, Ustaz Mejah (SmkA), Abg Din, dan Ustaz Rosli. Ramai... memang cukup ramai.. Kami bertolak jam 10.00 pg. Perjalanan mengambil masa lebih kurang 45 minit. Sesampainya.. kami disambut oleh ustaz Sedi, aku pun belum kenal benar namanya..

Laksa n nasi Impit menjadi juadah.. Berselera betul mereka-mereka ni. Sebenarnya, aku tidak kenal sangat ngn Ustaz Sedi ni tapi x kisahlah. Bukan itu yg nak diserlahkan tetapi ikatan silaturrahim yng terjalin itu yg sebenarnya nk diceritakan.. Suasana dikampung cukup segar untuk dinikmati, segar dan bugar dan jauh dari kehidupan kota metropolitan Miri. Udara nyaman yang menyegarkan minda, Tenang rasanya di sana tetapi sesekali terlintas di fikiran keadaan di kg Sebenarku nun jauh di Sana. Aaaa.. Apa-apa je lah... D

Dan... sekiranya tahun hadapan aku masih di sini ingin sekali lagi aku pergi ke sana.. Mungkin untuk meggamit kenangan lama.. hehe..

0 comments:

Terkini

UMPAPEH GARAGE INGIN MENGUCAPKAN TERIMA KASIH KEPADA PENGUNJUNG YANG SUDI MENINGGALKAN KOMEN DALAM USAHA UNTUK PERTINGKATKAN LAGI BLOG INI... TERIMA KASIH DAN SALAM KENANGAN